דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מתחתנים? הנה כמה טיפים חשובים בעניין האוכל! 

מאת    [ 08/12/2008 ]

מילים במאמר: 616   [ נצפה 1926 פעמים ]


פעם, בעבר הרחוק, מקובלת הייתה ההגשה לשולחן, מה שמוכר בעגה המקצועית בשם UP SERVICE. מלצרים באים והולכים אל ומהשולחן ומגישים את המנות בזה אחר זה. לא עוד. כיום ניתן להבחין ב-3 שיטות הגשה פופולאריות.

1. הגשה אמריקאית: המלצרים מגישים אל השולחנות מנות (עיקרית עם כל התוספות) כשהן כבר מסודרות בצלחות.

2. בופה: מזנון המחולק לקטגוריות השונות - מנות ראשונות, מנות עיקריות, תוספות, קינוחים וכו'. כל אחד מהאורחים מוזמן לגשת, לקחת לעצמו צלחת ולהעמיס עליה מהמגוון הקיים.

3. משולב: שילוב בין שתי השיטות - בופה ואמריקאית. בעוד המנות העיקריות מוגשות על ידי מלצרים אל השולחנות, מנות הפתיחה, כמו גם הקינוחים מוצעים לאורחים בהגשה עצמית במזנונים.

במה לבחור? מה עדיף? תלוי את מי שואלים ותלוי גם למה יש חשיבות גדולה בעינכם. אלה המצדדים בקייטרינג, טוענים שהעלויות בשיטת ה- UP SERVICE גבוהות הרבה יותר, זאת בשל שימוש במלצרים רבים יותר. אלה האחרונים טוענים גם שההגשה עם המלצרים - ויש בכך מידה רבה של צדק - פוגעת בעיקר בקהל המבוגר בחתונה. הסיבה: קהל זה (בניגוד לקהל הצעיר שאינו חושש להביע את רצונו) נמנעים מלבקש מהמלצרים תוספות, או מנות חלופיות ונותרים במקרים בלתי אכולים.
והחשוב אולי יותר מכל לדעת המצדדים בשיטת ה- UP SERVIC : העובדה שכל אורח יכול לאכול ככל יכולתו - מתוך מגוון רחב אותו הוא עצמו בוחר - מהווה יתרון משמעותי.

אלה המצדדים בשיטה המסורתית (הגשה לשולחן על ידי מלצרים) מתייחסים כמעט לאותם פרמטרים. לדבריהם, בשיטת המזונים הנפגעים העיקריים הם האורחים המבוגרים, המתקשים ללכת ממספר פעמים מהשולחן אל המזנון וחזרה (ולהדחק בין כולם...). אלה האחרונים גם טוענים שהגשת מנות על ידי מלצרים היא אסתטית יותר, מהסיבה הפשוטה שהמנות מגיעות 'מוכנות' ומעוצבות, בעוד שבשיטת המזנונים, כל אחד 'מעמיס' לעצמו צלחת מבולגנת.

טיפים:
? כסף: כדי להימנע מאי נעימות, שברון לב והוצאות מיותרות, עדיף לסגור מראש עם בעל האולם או בעל הקייטרינג על עסקת חבילה. ראו הוזהרתם: ה"אקסטרות" - כל אותן תוספות שתבקשו לאחר שחתמתם כבר על ההסכם - עלולה להקפיץ באחוזים ניכרים את ההוצאה בקטגוריה זו! דאגו שבהסכם יצויין כל פרט ופרט, החל ממספר המלצרים וכלה במספר המנות

? כשרות: כדי להימנע מאי נעימות, כדאי היה לבדוק מי מבין האורחים האמורים להגיע לחתונה שומר על כשרות ובאיזו מידה. מסתבר שיש מספר דרגות כשרות ואם יש בין האורחים אוכלוסייה חרדית- דתית, חשוב לתת את הדעת על כך כשמבקשים מבעל האולם או מהבעל הקייטרינג את תעודת הכשרות שלו.

? אוכל 1: בחירת סוג המנות היא משימה לא קלה כלל ועיקר. אתם אמורים לקלוע לטעמם של 200 עד 500 איש באירוע שלכם וזה מאוד לא פשוט. את ההעדפות האישיות שלכם - השאירו בצד. עדיף ללכת על מנות 'בטוחות' ומוכרות - המדברות אל הציבור הרחב - מאשר להסתבך עם מנות קולינריות שלא בטוח שיהיה להן ביקוש אצל חלק גדול מהאורחים.

? אוכל 2: בכל קבוצת אורחים יש חריגים - ואסור להתעלם מהם. הכוונה כמובן לאלה הנמצאים במשטר דיאטתי, הצמחונים, ובעלי המגבלות הרפואיות (כולסטרול וכו'). על כן, חשוב 'להתארגן' מראש עם מנות שיכולות להתאים לקהל החריג הזה.

?כוח אדם: בין אם בחרתם בקייטרינג ובין אם בחרתם בהגשה על ידי מלצרים, חשוב שתבררו-תקבעו את מספר המלצרים שאמורים לשרת את האורחים המגיעים לחתונה. מחסור בכוח אדם עלול לשבש את החתונה ולהשאיר טעם רע אצל האורחים. אנשי המקצוע סבורים שמלצר אחד ל-20 איש הוא המינימום. מי שרוצה לפנק את אורחיו ביחס אישי במיוחד, יעשה זאת בנתון של מלצר אחד לשמונה עד עשרה איש.

? כלים: עם כל הכבוד לאיכות האוכל, לכלים בהם מוגשות המנות יש חשיבות לא פחותה. על כן, חשוב לקבוע (ועדיף לראות, וגם להנציח זאת בכתב בהסכם!) באיזה כלים האורחים שלכם יקבלו את האוכל בחתונה.

? טיפ: מקובל שבעלי השמחה מעניקים לצוות המקצועי (המלצרים) טיפ נכבד בסיום האירוע. בררו מי הבכיר שבין המלצרים והפקידו בידו חלק מהטיפ שבכוונתכם להעניק לו ולצוות שלו. אל תהססו גם ליידע אותו שהסכום שהפקדתם בידו הוא בבחינת ,מקדמה" בלבד - ושההמשך תלוי בביצוע. זה עובד!


למידע נוסף:

http://62.219.83.33/mitchtnim/index.html

http://212.68.147.44/chatuna

יעל לוי- הצעות,טיפים וקישורים לאתרים שיעזרו לכם בזוגיות,בחתונה ובחיים!
http://www.hatankala.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב